DISKUSE K ČLÁNKU

Uživatel_5766095:Pan Bartoš by chtěl zavádět digitalizaci a IT. Občané doma za přístup k internetu musí platit a najednou se dovídají, že internet není zadarmo a znovu platí povolením reklam. Kdo jim za to dá hlas?

(17. 06. 2024 19:51)

F.Prohazka:Tak korupce tíži piráty, tam se chtějí zaměřit na IT zakázky na krajích, obcích a ministerstvech. Pusťte nás na ně, znělo v minulosti? A už teď je všechno krásně čisté, traktorista předá firmu ženě, podřízeny předsedovy rozdá dotace. Co poradci poradců, piráti? Chrochtají všichni? Asi ne. Pro Mikyho sehnat koryto, to je program strany. Podpořit můžete to co ráno vytlačíte, neopustili jste pětidemolici tak jste volitelný. Toť vše.

(17. 06. 2024 09:55)

jajas:Drahoše?

(17. 06. 2024 09:33)

jajas:Ten se tam furt ještě drží jako klíště?

(17. 06. 2024 09:33)

Tom C.:Omylem jsem četl: Podpori i Hitlera 😨

(17. 06. 2024 04:28)

Tom C.:A dneska ma i svátek 🙂

(17. 06. 2024 04:29)

Kuba Jakub:Piráti se chlubili metodikou na zadávání státní reklamy, sami ale svou politickou inzerci neuhlídali ...

Pirátská strana na konci volební kampaně zveřejnila reklamní článek, v němž se chlubila svým bojem proti dezinformacím. Mimo jiné v něm zmínila vypracovanou metodiku z dílny pirátského šéfa Ivana Bartoše, která má pomoci státním institucím správně inzerovat v mediálním prostoru.

Sama strana ale v předvolební kampani svou politickou reklamu neuhlídala, když ve svém inzertním článku neuvedla ze zákona povinné informace o zadavateli reklamy.

„Rozdělují společnost, šíří nenávist a mohou i zničit demokracii. Dezinformace jsou největší globální hrozbou v příštích dvou letech. Uvádí to Světové ekonomické fórum, které každoročně hodnotí ty největší světové problémy,“ zní úvod článku, který na konci května zveřejnil Deník.cz.

Jde o inzertní text Pirátské strany, který si zadala v rámci své volební kampaně do Evropského parlamentu. V něm popisuje, jak se její členové na evropské i tuzemské úrovni zasadili v boji proti dezinformacím a jejich šiřitelům.

Článek je sice na jeho začátku označený nápisem „komerční sdělení“, kterým samo médium musí svou inzerci od novinářských článků odlišit, v celém textu ale chybí další ze zákona povinná informace. Totiž kdo byl zadavatelem a zpracovatelem reklamy.

„Skutečně z naší nepozornosti vypadla na konci textu věta o zada­vate­li/zpr­acova­teli – na rozdíl od Vámi zmíněného textu o panu (Mikuláši) Peksovi (Piráti). Za to se omlouváme a prosíme redakci o co nejdřívější úpravu,“ přiznala pirátská mluvčí Veronika Šmídová s tím, že brzy dojde k nápravě.

(16. 06. 2024 23:47)

Kuba Jakub:To ale nebyl jediný prohřešek. Nesprávně označený byl totiž tento text i při sdílení médiem na sociální síti Facebook, kde na skutečnost, že jde o inzertní sdělení, upozorňuje čtenáře už pouze nepatrná adresa webové stránky „pr.denik.cz“.

„Zde jsme od Deník.cz nedostali post před publikací k náhledu, tedy jsme ho neměli možnost upravovat. I zde prosíme redakci o nápravu, zároveň v META kni*** reklam je tento příspěvek správně označen jako politická reklama,“ vysvětluje chybu mluvčí Šmídová.

Ta navíc přislíbila, že tato politická reklama bude standardně vykázána dle požadavků Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (ÚDHPSH). „Faktura za propagaci bude veřejně dostupná v našem pirátském proplácecím systému, jak je to u nás běžné,“ dodává.

Aneta Pinková, která má na dohledovém úřadu evropské volby na starost, pouze uvedla, že případ eviduje jako možné porušení zákona „a jako takový bude prošetřen a projednán“. „Pokud následně v této věci nebude zahájeno správní řízení, mohu případ okomentovat,“ dodala s tím, že zatím se k věci nemůže vyjádřit.

15.6.2024

(16. 06. 2024 23:50)
Video se připravuje ...

Dnešní horoskopy